REKRUTACJA DO BURSY SZKOLNEJ W ZESPOLE PLACÓWEK EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZYCH W TURKU
- Postępowanie rekrutacyjne.
W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę łącznie kryteria wymienione poniżej:
- uczniowie kontynuujący naukę, którzy w poprzednim roku mieszkali w bursie,
- uczniowie mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd jest niemożliwy ze względu na brak komunikacji publicznej lub zbyt dużej odległości do szkoły,
- w przypadku kandydata niepełnoletniego:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
- w przypadku kandydata pełnoletniego:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- samotne wychowywanie dziecka przez kandydata,
- niepełnosprawność dziecka kandydata,
- niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę.
- Uczeń ubiegający się o przyjęcie do bursy zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
-
Podanie do dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Turku o przyjęcie do Bursy Szkolnej,
- Odpis skrócony aktu urodzenia,
-
Zaświadczenie o zameldowaniu na stały pobyt do celów meldunkowych, załącznik nr 1 i załącznik nr 2.
- Procedura odwoławcza.
Uczeń, który nie został przyjęty do bursy może złożyć odwołanie do dyrektora o ponowne rozpatrzenie sprawy:
- w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do bursy. - uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia.
- rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Zespołu, przy odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. - dyrektor placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Pliki do pobrania