Rekrutacja do Bursy

REKRUTACJA DO BURSY SZKOLNEJ W ZESPOLE PLACÓWEK EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZYCH W TURKU

  1. Postępowanie rekrutacyjne.

W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę łącznie kryteria wymienione poniżej:

  1. uczniowie kontynuujący naukę, którzy w poprzednim roku mieszkali w bursie,
  2. uczniowie mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd jest niemożliwy ze względu na brak komunikacji publicznej lub zbyt dużej odległości do szkoły,
  3. w przypadku kandydata niepełnoletniego:
    • wielodzietność rodziny kandydata,
    • niepełnosprawność kandydata,
    • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
    • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
    • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
    • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
    • objęcie kandydata pieczą zastępczą.
  4. w przypadku kandydata pełnoletniego:
    • wielodzietność rodziny kandydata,
    • niepełnosprawność kandydata,
    • samotne wychowywanie dziecka przez kandydata,
    • niepełnosprawność dziecka kandydata,
    • niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę.
  1. Uczeń ubiegający się o przyjęcie do bursy zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
  • Podanie do dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Turku o przyjęcie do Bursy Szkolnej,
  • skrócony Odpis Aktu Urodzenia,
  • Zaświadczenie o zameldowaniu na stały pobyt do celów meldunkowych, załącznik nr 1 i załącznik nr 2.
  1. Procedura odwoławcza.

Uczeń, który nie został przyjęty do bursy może złożyć odwołanie do dyrektora o ponowne rozpatrzenie sprawy:

  • w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
    przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do bursy.
  • uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia.
  • rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Zespołu, przy odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
    w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  • dyrektor placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  1. Terminy rekrutacji:
  • złożenie podania o przyjęcie do placówki wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym od 22.06.2020r. do 15.07.2020r.
  • weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie
    do placówki i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe – do 30.07.2020 r.
  • podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych31.07.2020r.
  • potwierdzenie woli zamieszkania w placówce przez rodziców kandydata niepełnoletniego lub kandydata pełnoletniego – do 4.08.2020 r.
  • podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych 5.08.2020r.

Wyniki rekrutacji:

  • wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zawierającej imiona
    i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do Bursy Szkolnej, w dniu 31 lipca 2020r.
  • komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
  • komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych
    i kandydatów nieprzyjętych do placówki, w dniu 5 sierpnia 2020r.
  • listy, o których mowa w pkt 1 i 3 podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w siedzibie placówki oraz na stronie internetowej placówki.
Pliki do pobrania